Τετάρτη 10 Δεκεμβρίου 2014

Με αφορμή μια επιμόρφωση

Σήμερα κλείσαμε το σχολείο! Δεν ήρθαν τα παιδιά!
Είχαμε "επιμορφωτική" ημερίδα!

Όσα χρόνια δουλεύω έχω παρακολουθήσει αρκετές τέτοιες "επιμορφωτικές" ημερίδες. 
Κάποιες, για να μην είμαι άδικη, είχαν κάποια ... μικρή δόση ενδιαφέροντος! Μέσα στις όσες αμπελοφιλοσοφίες, άκουγες, ξεχώριζες μια δυο ιδέες! Ίσως και κάτι παραπάνω, μια πρακτική, μια άποψη για το πώς να διαχειριστείς μια κατάσταση στην τάξη σου!
Κάποιες πάλι ήταν τόσο αφόρητα βαρετές που θα προτιμούσα χίλιες φορές να είμαι σε μια τάξη με μαζεμένα τα ζωηρότερα παιδιά που είχα όλα τα χρόνια της "νηπιαγωγικής" μου καριέρας, παρά να χάσω έξι ώρες παρακολουθώντας τες!

Σήμερα όμως ήταν το αποκορύφωμα!
Και άλλοτε έγινε απόπειρα να προωθηθούν προγράμματα και βιβλία μέσα από τις ημερίδες! Με τρόπο πλάγιο,του τύπου...εδώ μπορείτε να βρείτε...., να δείτε....., σας προτείνουμε να...

Σήμερα όμως δυο σύμβουλοι και η δημιουργός/συγγραφέας/whatever ...προσπαθούσαν με πείσμα, όχι να μας προτείνουν αλλά να μας πείσουν, ότι μέσα από το "μαγικό" τους δημιούργημα ξαφνικά θα γίνουμε οι καλύτεροι δάσκαλοι!
Χρησιμοποιώντας τον όμορφο "μπούσουλα" τους, όλα θα γίνουν στην τάξη μας, απλά και εύκολα!
Κάθε φορά που έκανα μια προσπάθεια να χρησιμοποιήσω "μπούσουλα" και να τον προσαρμόσω στα δεδομένα της κάθε φορά τάξης μου, απέτυχα εντελώς!
Ναι, μου διευκόλυνε πάρα πολύ τη ζωή! Αλλά στην πράξη, δεν με έκανε καλύτερη! Μάλλον στάσιμη με άφησε!
Άλλωστε υπάρχουν χιλιάδες "μπούσουλες" αν θες να ακολουθήσεις! Γιατί να πω , ναι, σ αυτόν που θα κοστίσει στην τσέπη μου (όχι ρε φίλε δεν τα ΄χω και να τα ΄χα δεν θα τα διέθετα), ή στο σχολείο μου 100 ευρώ, όταν τα παιδιά μου ζεσταίνονται με ένα ηλεκτρικό σώμα;
Δεν θα πάρω, όσο περνάει από το χέρι μου, όχι, δεν θα πάρω!
Βέβαια, το πιο πιθανό είναι από τη νέα χρονιά, η σύμβουλος να μου επιβάλλει και επισήμως να ασχοληθώ με τον εν λόγω... με την απειλή της αξιολόγησης, γιατί αν δεν.... θα χάσω τη δουλειά μου! Τρομοκρατία λοιπόν! Και τότε ναι , θα σκύψω το κεφάλι και θα πω: "Μάλιστα"! ή ...δεν θα πω.... !

Όχι , δεν θέλω να χάσω τη δουλειά μου, κι από την άλλη, λυπάμαι αλλά δεν είμαι επαναστατικός τύπος και θεωρώ ότι ο τρόπος αντίδρασης που μας επιβάλλουν τα σωματεία μας, θα πρέπει να ανανεωθεί, να ξαναστηθεί από την αρχή. Σαν τρόπος αντίδρασης, έδωσε δικαιώματα στους εργαζομένους χρόνια και χρόνια πριν, αλλά όχι πια! Κανέναν δεν τρομάζει από αυτούς εκεί πάνω!, Μια πλήρη αδιαφορία! Εδώ δεν τους νοιάζει αν πεθαίνει ο διπλανός τους στο δρόμο, θα "σκιαχτούν" επειδή θα κάνω απεργία μια μέρα;
Ούτε το αυτί τους δεν ιδρώνει! Αυτούς δεν τους αντιμετωπίζεις με απεργίες και πορείες! Αυτούς πρέπει να τους χτυπήσεις όπως σε χτυπάνε!
"Ωραία μας τα λες" , θα μου πείτε. "Για πες, εσύ η έξυπνη, πώς θέλεις να αντιδράς, πώς θα διεκδικήσεις" Δεν ξέρω, ειλικρινά δεν ξέρω! Αυτό που ξέρω, είναι ότι αν ήξερα θα ανήκα στην...κλίκα των συνδικαλιστών, (γιατί να με συγχωρείτε, αλλά ένα μεγάλο κομμάτι του συνδικαλισμού, κλίκα έχει καταντήσει), θα ήμουν εκεί γιατί θα είχα να πω και να κάνω κάτι διαφορετικό.

Όχι, δεν σας το παίζω επαναστάτρια, γιατί δεν είμαι! Επαναστάτρια είμαι σε κάποια θέματα του εντελώς προσωπικού μου "βασιλείου" και πάλι εκεί, ακόμα το παλεύω. Απλά τη γνώμη μου λέω, πώς βλέπω ως άσχετη τα πράγματα Μόνο που πήξαμε από σχετικούς ρε παιδιά! Τους τρώμε στην μάπα κάθε μέρα! Εγώ η άσχετη λοιπόν, αυτήν την άποψη έχω! Αφού λένε τόση σχετικοί και "διαβασμένοι" τη δική τους, θα την πω κι εγώ, αν μη τι άλλο έχουμε την ψευδαίσθηση της ελευθερίας του λόγου ....ακόμα!

Και ναι θα ακούσω σαν σχόλιο το κλασικό: "Άσε μας κουκλίτσα μου, που ήρθες εσύ να μας πεις τώρα τι θα και τι δεν θα..." Θα το ακούσω , αυτό και άλλα πολλά! Μόνο που δεν θα απαντήσω!
Θα αφήσω όμως να ειπωθούν οι απόψεις των άλλων, ακόμα κι αν είναι υποτιμητικές και υβριστικές προς το πρόσωπο μου! 
Άλλωστε δεν μου πάνε αυτά τα θέματα, μ΄ αρέσουν τα πιο χαλαρά και είναι η πρώτη και τελευταία φορά που ασχολούμαι.
Αυτά λοιπόν! 
Σας φιλώ!


3 σχόλια:

  1. Οι επιμορφωτικές ημερίδες λειτουργούν υπέρ στο βιογραφικό του εκάστοτε συμβούλου, προισταμένου κλπ όπως πολύ καλύτερα από μένα γνωρίζεις. Πέρυσι με κάλεσε μια φίλη μου δασκάλα να πάμε σε μια ημερίδα που διοργάνωσε η εδώ σχολική σύμβουλος . Πήγα λοιπόν. Εγώ που δεν είμαι εκπαιδευτικός εν ενεργεία , τρελάθηκα. Πήγα πίσω 20 ολόκληρα χρόνια, όταν κάθε Σάββατο παρακολουθούσα στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης τα σεμινάρια της Σοφίας Γιαλουράκη. Άκουγα τα ίδια ξανά, μόνο που τώρα άκουσα ότι όλα αυτά ήταν ιδέα της σχολικής συμβούλου. Αίσχος!!!! αλλά θα μετρήσει στην αξιολόγηση υπέρ της , όπως και σε κάθε άλλον.
    Λοιπόν ξαδερφούλα μου, καμιά φορά είναι χρήσιμοι και οι συνδικαλιστές ( όχι οι πολύ " βαμμένοι") μπορεί να μάθεις πράγματα από αυτούς και ίσως κάποτε βρεθεί μια λύση, γιατί αυτά τα θέματα που αναφέρεις απασχολούν όλους τους εργαζόμενους, όχι μόνο τους εκπαιδευτικούς, γιατί όλοι μιαν αλυσίδα είμαστε...Φιλάκια πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το γνωρίζω πολύ πολύ καλά αλλά είπα να μην το αναφέρω! Γιατί αν το ανέφερα ίσως θα πρεπε να πω και για ...λέμε τώρα ..τυχόν μιζούλες που πέφτουν από την "συμβουλευτική" προώθησηση των βιβλίων, εντύπων, προγραμμάτων κλπ.... όσο για τους συδικαλίστες γνωρίζεις την άποψη μου!! Φιλιά αγάπη!!

      Διαγραφή