Κυριακή 28 Δεκεμβρίου 2014

Καλή χρονιά! (εγώ η Χρυσούλα...)

Εγώ η Χρυσούλα ....


Φεύγει το 14, πάει και παίρνει μαζί του όμορφες και άσχημες στιγμές! Όλοι έχουμε και από τα δυο είδη! Άλλος περισσότερες από το ένα, άλλος από το άλλο! 
Έρχεται το 15 και όλοι ελπίζουμε σε πολλές όμορφες και καθόλου άσχημες στιγμές! Αλλά και πάλι θα υπάρξουν και οι δύο!

Δεν μπορώ να μιλήσω για όλους εδώ! Φοβάμαι ότι ούτε καλά καλά για τον εαυτό μου δεν μπορώ!
Αλλά, ως   είθισται, είπα κι εγώ να κάνω την αυτοκριτική μου, δημόσια θα μου πεις, αλλά πόσοι θα το διαβάσουν πια; Και στην τελική τι έχω να κρύψω;  Πώς νιώθω; Χα! Όσοι με ξέρουν, ξέρουν πως νιώθω! Οπότε... 
Όσοι δεν με ξέρουν; Έτσι κι αλλιώς δε θα με μάθουν από δω. 
Α! Είναι και αυτοί που έχουν ήδη άποψη! Και ό,τι (αν) διαβάσουν εδώ, αυτή δεν αλλάζει!

Πέρασε λοιπόν ένας χρόνος που μου προκάλεσε πόνο! Μεγάλο πόνο, γιατί έπρεπε να υλοποιήσω τις αποφάσεις που είχα πάρει δυο-τρία χρόνια τώρα και κάθονταν σχεδόν αραχνιασμένες στο ράφι και με κοιτούσαν. Αποφάσεις που προκάλεσαν όχι μόνο σε μένα πόνο, αλλά και σε ανθρώπους που ήταν γύρω μου και, για τους δικούς τους λόγους, δεν είχαν καμία όρεξη να τις δεχτούν!
Εγώ όμως έπρεπε να τις πάρω! Έπρεπε! Γιατί ο χρόνος κυλούσε σα λάβα και έκαιγε τα πάντα στο πέρασμα του! Και έκαιγε χλωρά και ξερά μαζί. Αγαθά και δαιμόνια! Και έκαιγε ψυχές και σώματα!
Και τις πήρα, με άκομψο τρόπο για κάποιους, με ό,τι μου είχε απομείνει λέω εγώ! 
Και μπήκα εδώ και λίγους μήνες σε νέα δύσκολα δεδομένα! Σε δεδομένα στα οποία ήμουν άμαθη! Αυτά τα πράγματα πρέπει να τα ζεις στα 20, 25, 30 σου, το πολύ! Τότε που έχεις πολλές πολλές δυνάμεις για να αρχίζεις ξανά και ξανά! Και τότε που οι υποχρεώσεις σου, (πάντα υπάρχουν εξαιρέσεις φυσικά) είναι μικρότερες! Αλλά στη ζωή, όσο μελό κι αν ακούγεται αυτό, τα πράγματα δεν έρχονται πάντα όπως τα θες! 

Τα νέα δεδομένα λοιπόν, τα οποία παρεπιπτόντως τα γνώριζα, απλά δεν τα ΄χα ζήσει, είναι πολλά και διαφορετικά μεταξύ τους. Άλλα ευχάριστα, (είναι όμορφο να θες να είσαι σπίτι σου!), αλλά δυσάρεστα (ξαφνικά νιώθεις άβολα να βλέπεις την αμηχανία ανθρώπων που μέχρι χτες σου μιλούσαν και τώρα αλλάζουν διακριτικά δρόμο για να μη πέσουν πάνω σου), άλλα στενόχωρα (ναι έχω κόψει ο,τιδήποτε αφορά σε μένα και έχω επικεντρωθεί αποκλειστικά στα προς το ζην), άλλα όχι στενόχωρα (ξαφνικά βλέπω το αληθινό πρόσωπο ανθρώπων και αυτό περιέργως με γεμίζει ανακούφιση!). 
Με αυτά τα δεδομένα ο χρόνος κυλάει αργά, απελπιστικά αργά! 
Αυτή περίφημη περίοδος προσαρμογής στα νέα δεδομένα, δε λέει να περάσει, ίσως κι εγώ να βιάζομαι βέβαια, αλλά ποιος δε θα βιαζόταν να βάλει σε μια τάξη τη ζωή του; 
Το πιο αστείο φυσικά της υπόθεσης, κάτι που παρατηρώ να συμβαίνει διαρκώς, είναι ότι πάντα "χτυπιέσαι" σε αυτό που σε αγχώνει περισσότερο! Και εκεί που λες ...χμ ...καλά πάω , ένα μικρό ή μεγαλύτερο κλικ σε πάει πάλι πίσω και εσύ φτου κι απ΄την αρχή! Αλλά ευτυχώς, μόνο νούμερα με απασχολούν και δε θα νικήσουν!

Θα με απασχολούσαν και άνθρωποι ....αλλά είπα να αφήσω κάποιους στην άκρη! Άλλωστε για πολλούς από αυτούς είμαι και κάποια που κοιτά το συμφέρον της! Είναι αυτοί που την έχουν ήδη την άποψη τους και δεν θα αλλάξει! Μόνο που ξαφνικά τους βλέπω να περνάνε καλά και να είναι πλήρως αποστασιοποιημένοι από πολλές ευθύνες! Και χαίρομαι! Γιατί τελικά, μάλλον  το δικό τους συμφέρον κοίταγα!

Αυτό που τελικά έχω να πω για μένα, έτσι για να κλείσει η χρονιά, είναι ότι μου αρέσει που δεν κοιτάω πίσω, και που δεν κάνω βήματα πίσω! Η απόφαση μήνες τώρα είναι μια λέξη! Μπροστά! 
Και αυτή τη λέξη να λέτε όλοι σας! 
Εντάξει;

Ας φύγει λοιπόν το 14 με τα άσχημα και τα όμορφα του! 
Ας έρθει το 15 να δούμε τι θα φέρει και αυτό! 
Σημασία έχει να είμαστε έτοιμοι να δεχτούμε όλα τα "δώρα' του! 
Γιατί τελικά όλα δώρα είναι! 
Όλες οι καταστάσεις που ζούμε, όλες οι δυσκολίες ή οι ευκολίες, όλα τα ευχάριστα ή τα δυσάρεστα, όλοι οι άνθρωποι που "κερδίζουμε" ή "χάνουμε", όλα τα χρήματα που έχουμε ή μας λείπουν, όλες οι ιδέες που γίνονται ή δεν γίνονται πράξεις, όλα τα σχέδια που πραγματοποιούνται ή δεν πραγματοποιούνται, όλα μα όλα μας δίνουν! 
Μας δίνουν εμπειρία, γνώσεις, δυνάμεις να προχωράμε! 
Αυτά κρατάμε!


Καλή χρονιά!






2 σχόλια: